Jag borde inte skriva här. Jag borde blogga på Trollcaféet i första hand. Men när inget jag bakar/lagar blir som det ska är det inte kul att skriva matblogg. Så nu skriver jag av mig här.

Har alltså varit sjukskriven ett tag. 100% nästan hela december och nu 75%. Det känns ganska lagom att jobba 25% fast det är knappt det lönar sig att åka till jobbet för två timmar var dag. Lönen äts upp av bensinkostnaden. Speciellt nu när det är kallt o snöigt. Men jag mår bättre och det är viktigast. Fördelen med att jobba korta dagar, bortsett från att jag mår bra och orkar med det, är att jag hann med att boka in en lunchdate med min gamle kompis the Maoof. Han var TL före mig och vi har inte träffats sen han slutade. Men nu bestämde jag mig för att dra med honom till stadens bästa lunchställe. Det drivs dessutom av brorsan o svägerskan till en kär nära vän. Okej, utrymme för jäv finnes, men jag tycker faktiskt det är bästa lunchstället i stan, även om det inte var bekanta som drev det. Riktigt bra mat!

Men nu var det inte det det ska handla om. Jag lyckades få en liten pratstund med Jojo när jag var där. Hon berättade att hennes svärmor, min väns mamma, har blivit svårt sjuk och hamnat på sjukhuset. Lär bli kvar ett tag där. De har haft fullt sjå att placera om alla djuren, men var nästan klara. Det var bara ett marsvin kvar som var lite oklart om. Det fanns ett ställe för det, men det kändes inte som rätt ställe, det förstod jag. Så jag nämnde att mitt kära Stortroll önskar sig ett marsvin. Och på den vägen blev det, ikväll ska vi hämta hem Curly. Jag tycker det ska bli kul, fast Trollfar är inte lika begaistrad. Men jag tror han kommer falla för marsvinet han med. Det är väldigt charmiga djur, och den här ska vara väldigt social.

Så, hade det inte varit för att jag hade blivit sjuk hade jag inte haft tid att luncha med the Maoof. Hade vi inte åkt till Järnspisen hade vi inte träffat Jojo. Hade jag inte snackat med Jojo hade jag inte hört nåt om Curly. Så kort sagt är det min utmattningsepisods förtjänst att vi får hem ett marsvin på lån. Inte så illa ändå.