Om nån nånsin haft funderingar på hur det står till med mitt sunda förnuft kan ni sluta grubbla nu. Det finns inte. Alls. Ingen människa med nåt som helst vett i skallen får för sig att bada i havet kl 06:30 en torsdagmorron. I slutet av april. Men…

Så här var det. Vi var på ledarkonferens i Åhus. Det blev väldigt mycket fest på kvällen. Vid 01 fick två rejält påstrukna kollegor för sig att de skulle gå ner o bada. Jag var sugen, men jag är så jäkla mörkrädd! Det finns inte på kartan att jag går ut i vattnet när det är mörkt. Så mycket sprit finns inte. No way. Så jag stannade kvar. Men, sen på morronen, när jag var ute o gick med andra kollegor, var det bara sååå vackert. Havet låg spegelblankt. Solen gick upp ur vattnet. Jag kunde inte låta bli. Så jag slängde av mig skor o träningskläder o sprang i. Trosor o sportbehå funkar bra som bikini. Rakt ut i vattnet tills det var djupt nog att inte gå att springa längre. Då slängde jag mig i, dök ner i det kalla och sen lika fort upp igen. Det var kallt. Men inte värre än när det är kallt sommartid. Okej, kanske inte mer än 7-8 grader, men kallt är kallt. Man chockar kroppen. Sen fort upp igen. Totalt speedad av adrenalin en lång stund. Äta frukost o sen duscha. Då tog varmvattnet slut… Det var värre än att doppa sig i havet…

bada-liten