Jag hittade en sån här bloggutmaning om 2012, och eftersom jag är så himla svag för alla enkäter…

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Gick ner i vikt, höll jag på att säga, men det har jag gjort förr. Men jag höll tal på en begravning, det har aldrig skett tidigare.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har ju inga nyårslöften…

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Gah, plötsligt sätts minnet på prov… Jag *tror* inte det, men nån kommer säkert strypa mig nu…
Jo, fan, jag visste det! Makens kusin fick ju sin andra i höstas, hur kunde jag med att glömma det!?!

Dog någon som stod dig nära?
Mmm, min morfar );

Vilka länder besökte du?
Skåne… Fast det hör visst till Sverige, trots att man inte fattar vad de säger. :D

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Värme! Kall sommar, kallt på jobbet.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Nu borde jag säga den dan morfar gick bort, men jag har förträngt datumet redan. Däremot kommer jag nog alltid minnas 1 juni, när jag började räkna kalorier o gå ner i vikt.

Vad var din största framgång 2012?
Känns som det borde vara att jag fick jobbet på DSG, men näe. Det är faktiskt min enorma viktresa.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligt, några förkylningar o så

Största misstaget?
Den där jäkla vågen från Clas Olssons som jag köpte mig. Vilken skit!
Eller kanske var det att jag stod i vägen för älsklingen och fick en gren i ansiktet så glasögona pajjade?

Bästa köpet?
Det låter fånigt, men det var nog årskortet på badhuset…

Vad spenderade du mest pengar på?
Mina nya glasögon, tror jag.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag blev uppriktigt lycklig när kompisen Blue berättade att han träffat en ny tjej.
Och när min älskade faktiskt började på buggkursen o lär sig dansa, för min skull. Det är fantastiskt att få dansa med honom!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Stiftelsen- Vart du än går

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det var nog ganska likvärdigt. Det fanns bra stunder och dåliga.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar väl alltid att jag lagt mer tid med trollen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit. Hade kunnat nå mitt mål om jag varit hårdare.

Blev du kär i år?
Jag blir mer o mer kär i min älskling för varje år tror jag. <3

Favoritprogram på TV?
Ser inte på TV

Bästa boken du läste i år?
Usch, läsmässigt var det ett kass år! Jag har inte läst alls mycket. Men, jag läste en härlig steampunkig historia om en tuff tjej och en mekanisk katt, den var underbar! Vad sjutton hette den… The Doomsday Vault  av Steven Harper, så va det!

Årets bästa film?
Okej, om det var knapert med böcker var det än värre med filmerna… Så jag passar på den frågan!

Största musikaliska upptäckten?
Det måste ju bara vara att Knutters gav ut en ny skiva, o jag har inte fått tag i den ännu!

Något du önskade dig och fick?
Jobbet på DSG. Man ska akta sig för att önska för hårt…

Något du önskade dig och inte fick?
Se önskelistan… Jo, men det var väl en del, fast bra väder under sommaren var väl det som jag saknat mest.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Började med att öppna presenter hemma, sen simmade jag 2000m för första gången. Hade med fika till jobbet som jag inte åt av själv, för att kunna fira hemma istället. Jobbade halvdag och myste med underbaraste familjen på kvällen.

Hur tillbringade du julen?
Julafton hos svärisarna, juldan hos morsan

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jodå, det är väl en del. Om jag haft möjlighet att köpa Aska, den lilla Islandsmärren jag blev så kär i. Om maken hade tagit MCkortet han pratade om. Om vi fått hem all veden från Madäng. Om inte Muffe dött. Men det går inte att ändra nu, så det är bara att acceptera.

Vad fick dig att må bra?
Min älskade man och mina underbara älskade trollungar

Vem saknade du?
Mormor

De bästa nya människorna du träffade?
Men vad svårt! Jag lärde ju känna folket på DSG i år, men jag hade ju träffat dem innan. Samma på ridskolan, jag har ju lärt känna folk där bättre under året, men träffade dem tidigare.

Mest stolt över?
Egoistiska svaret är att jag gått ner 25kg. Men jag är även otroligt stolt över lilltrollet som klarade fyra simmärken SISTA dagen på simskolan, och över stortrollet som blivit så oerhört duktig på att rida. Jag är jättestolt över min familj.

Årets besvikelse?
Ego här med, men jag blev verkligen besviken när jag inte fick tjänsten på team FMV bara för att vi hade för mycket att göra på DSG. Till viss del är jag besviken över att min bäste vän och TL slutade, men samtidigt är jag glad för hans skull. Ja. o sommarvädret måste väl räknas som årets besvikelse oxo, var fan blev sommaren av?

Högsta önskan just nu?
Att hela familjen ska kunna må bra under 2013.