Jaha, så var det dax igen. Dryga 23 timmar kvar på 2012. Nytt år, plötsligt ska allt startas om. O ändå är det bara en vanlig måndag som följs av en vanlig tisdag. Egentligen. Är det så stor skillnad på en siffra i årtalet? Är det inte som vilket månadsskifte som helst? Borde inte varje ny dag vara lika mycket ”tabula rasa” om man är krass? Men nej, så är det inte… Det verkar som det blivit nyår igen, en stor del av vårt liv har gått, ett tu tre. Och vi ska oxo tyna bort, ett tu tre, då finns det ingen tid att sörja!

Resten av bloggosfären verkar vara inställda på stora fester, menyer med minst fyra rätter plus snittar till tolvslaget. Börjar misstänka att man äter mer på nyår än till jul. För egen del maskar jag allt sånt. Vi ska hem till mor och fira där. Lunch med julbord, doppe o allt som hör till. Har alltid varit så på nyår. Sen blir det kvällsmat, o i år ska det bli julmat där med. Inte gröt, men småvarmt o så. Allt det där jag missade på julafton, eftersom vi var hos älsklingens föräldrar då. Inget större fel på deras julmat, men den är inte samma som den jag vill ha. Vidare har mor pratat om att ordna lite ost o kex till nattamat, o så kommer det säkert fikas under eftermiddan. Men inga stora middagar med avancerade menyer här inte. Ja, vi är udda, jag har förstått det…

Älsklingen fick en ritplatta i julklapp, så han sitter mest o ritar nu. När han inte fotar eller har näsan i blixt-boken han oxo fick. Dumt att ge honom sånna saker, motverkar umgänget.  :) Men, näe, det är jättekul att han uppskattar julklapparna han fått. Det var ju meningen med dem!
Trollen fick var sin symaskin, så det är ett fasa tjat på mig om att hjälpa dem att sy. Jag som inte ens kan! Funderar på om vi kan boka in oss alla tre på studiecirkel hos svärmor, hon är en fena på att sy. Jag har velat lära mig, men har inte riktigt tålamodet. Antar det är därför jag inte lärt mig mer än att fålla gardiner i princip. Jo, jag klarar raka sömmar, men så fort det kommer in på svängar och lite rynkningar o sånt, då är jag lost.
För egen del fick jag inga nya leksaker på det viset, men väl kökssaker. Har bara inte hunnit inviga dem alla. Nackdelen med att baka här är att vi är så mycket bättre på att baka kakor än att äta upp dem. Kan ju inte bara baka för att fylla frysen.