Flygresorna i frdags gick bra, fast planet mellan Bryssel och Aten var byggt för pygmeer. Knappt trollen fick plats. Maken som är lång satt med knäna kilade mot stolen framför. Taxi in till Piraeus, åkte förbi en Jaguar-ÅF. Finns alltså riktiga bilar även i Grekland, även om vi ingen sett. Väldigt trevligt hotell med bra personal. Fast, klockan på vårt rum gick fel! Vi beställde väckning 05:45, när det ringde visade klockan 05:05. Vi trodde han gjort fel o ställde en egen klocka på ringning om en halvtimme. Sen tog vi det lugnt till telefonen visade 06 o frukosten skulle öppna. Åkte ner lugnt, för att drabbas av panik! Klockan var 06:40, vår båt sulle gå 07:00! Akut inkallande av taxi (hotellpersonalen var underbara!) och ner till hamnen. Taxichaffen visste inte vilken båt det var, o när vi hiittade rätt höll besättningen på att ta in landgången. Vi rusade på, älsklingen skickade till chaffen en sedel som antagligen var bra mycket mer dricks än han förtjänade, o vi hann! Dock gungade det hysteriskt så lilltroll blev åksjuk, stortroll höll på att svimma o maken mådde allmänt dåligt. Själv orkade jag inte känna efter. Messade kära moster här på Milos om läget o bad henne fixa nåt till mat.
Väl framme, o av båten fick vi stor frukost av Annelie och Nikos. Sen checkade vi in på hotellet, päste en stund innan vi fick lunch. Jisses, så goda oliver trodde jag inte fanns! Annelie vet ju vilka våra favoriträtter är, så det fanns mycket gott. Jag skulle kunna äta ihjäl mig här!
Under eftermiddagen badade vi (stortrollet gillade inte att det är så salt vatten, lilltrollet tyckte algerna var läbbiga) och strosade runt i byn. Kvällen tillbringades med Annelie och en ny vända i byn. Glasskiosken jag minns sen förra resan (28 år sedan) finns kvar, men glassen var, föga förvånande, inte lika god som jag minns den. Men den var god ändå. Vi njuter av livet, semestern och att få vara på äventyr hela familjen ihop.