Det här skulle ha varit en bra vecka, strålande sol o bilträff på lördag. Men, i onsdags kom ett tråkigt besked. En av de flitigaste skribenterna på jagga-forumet har gått bort.

Jag hade aldrig chans att träffa honom. Eller fel, vi hade kunnat ta vägen förbi o fikat när vi var i Skåne för några år sen, men det passade inte in i övriga planer då. O sen blev det aldrig av. Men, han var en outgrundlig källa till nya inlägg och trådar, om allt möjligt. Det som lyste igenom var hans kärlek till djur, hans passion för god mat samt hans starka rättvisepatos. Är det något jag kommer minnas av honom, och som jag beundrade starkt, så är det att han alltid stod för vad han sagt. Han kunde komma på kant med flera, just för sina starka åsikter, men han bad om ursäkt om han sårat någon men tog aldrig tillbaka något. Det är en sådan person jag hoppas att jag också kan bli. Dessutom tror jag han jobbat som skribent, han hade ett härligt språkbruk, och efter mitt år på tidningen beundrar jag de som kan skriva. En annan beundransvärd egenskap som ofta lyste igenom hans texter var en skön självdistans och humor. Han var teknisk idiot, det stod han för, och han drev gärna med just det.

Mina tankar går naturligtvis till hans familj, som inte kan ha det speciellt bra just nu. Jag hoppas de är många som kan stötta varandra. Deras sorg är såklart störst, men jag vill ta mig rätten att sörja, även jag. Jag saknar honom, fastän vi inte träffades IRL.

Ha det bra, Göran, var du än må vara!