Har fått för mig att börja träna. Skulle jäkligt gärna ha börjat med Combat igen, men det finns inte på kartan att jag åker från en grannstad till en annan efter jobbet bara för att gymma. Plus att inga tider stämmer. Så. Jag beslutade mig för att börja ut o gå på kvällarna. Brukar inte bli mer än två kvällar var vecka, det är ju alltid en massa annat som ska göras. Men jag hoppas kunna öka på det. O efter nån runda fick jag för mig att testa att springa. Bästa vännen Majsan springer ju stup i ett, o långt, så varför skulle inte jag kunna? Sagt o gjort, jag testade. Orkade knappt springa ca 100 m… Kondis va e de? Men, men, slår man upp ”enveten” i lexikon så finns det nog en bild på eder EBMFH där, så jag stretade vidare. Springer en liten bit här o var. O gav mig fan på att innan den-stora-jaguarfesten skulle jag kunna springa från ridskolekorset o hem. Det är ca 600 m o kändes jäääkligt långt när jag sprang halva sträckan förra veckan. Men. I torsdags var det som jag kom på knepet. Det kändes plötsligt lättare att springa, som om jag lärt mig tekniken! Då sprang jag från andra grannens postlådor o hem, det är ca 400m. Jäklar va jag va nöjd med mig själv!!! O nu ikväll sprang (okej, lunk-joggade) jag från ridskolekorsen o hela vägen hem! Med en dryg månad kvar till den-stora-jaguarfesten!

JAG KLARADE DET! Jag vann över mig själv! Fy fan va jag är bra!!! Det tog ungefär så här lång tid…

Alltså, jag började springa när låten startade i lurarna, o var hemma när den precis tog slut. Har inte påstått jag är snabb direkt.

Nästa delmål är att springa från genvägen o förbi Herrgår’n, det är ungefär 1000m. Finns kanske en chans att klara det innan d-s-j… Om inte mina benhinnor kukar ur totalt för mig, idag var de inte snälla… Men va sjutton, ska väl kunna vinna över dem oxo!