BRA:

  • Valrossen är tillbaka, nu under namnet Fist Of Cheese.
  • Jag har köpt en stor fin HandyBox till mina pärlor.
  • Grannen blev mycket nöjd över sin virkade scarf.
  • Stortrollet var världens sötaste häxa på halloweenfesten.
  • Snygg-P har nästan lovat att komma o hälsa på oss igen.
  • Vägbygget mellan jobborten och hemorten är klart! Efter nästan två års omledningar finns det nu 6 km motorväg att glädjas åt – wrooom!
  • Stortrollet har nästan lärt sig läsa. Hon stavar även riktigt hyffsat. Handstilen är snyggare än pappas, utan tvekan.
  • Mitt första egenkonstruerade virkmönster är klart.
  • Nu i dagarna är det 15 år sen jag o maken blev ett par. 15 år! Det är ju hela mitt vuxna liv!

Tveksamt:

  • Jag har börjat spela TribalWars igen.
  • HandyBoxen blev direkt uppfylld, jag behöver en till!
  • Det är sex veckor kvar till jul.
  • Den röda spray-hårfärgen sitter kvar i trollets hår efter tre tvättar.
  • Maken har fått för sig att en RR vore en bra ersättare till fulVolvon.
  • Kissen går tystare med vinterdäck än med sommardäck!
  • Trollen sjunger KSMB’s ”En slemmig torsk i en brödrost” så fort de får en chans.

dåligt:

  • Det är helt klart att jag inte kan fortsätta jobba på den lilla tidningen efter nyår.
  • ICA Maxi har fått fram allt julpynt och spelar julmusik.
  • Jag har ingen aning om nån enda julklapp som jag borde köpa.
  • Värmen i Kissen är inget att skriva hem om direkt.
  • Ett ställe jag VERKLIGEN skulle vilja jobba på söker systemtekniker – men det är 10 mil enkel resa, så det är helkört.