Återigen dax för en temavecka. Den här gången är det pysslade som gäller. Det var svårt att välja och vraka, men jag fick ihop top fem ändå.

Färgläggning

Jag kan inte rita på frihand, så enkelt är det. Jag har försök måla lite med oljefärger, men för det mesta blir det inget vettigt av det. Men jag gillar verkligen att måla! Då är färgläggning en höjdare. Gärna med mycket detaljer och små fält. Barnas målarböcker skulle jag gärna ge mig på, men det bästa är ändå att måla tredimensionella figurer. Porslinsmålning, gipsfigurer eller lera, det spelar ingen roll. Det är så hjärnrensande att sitta med penseln o försöka få till rätt nyans o sen försöka få på färgen på bara rätt ställe. Det sistnämnda är oftast det svåraste.

favvispyssel5

En kylskåpsmagnet jag gjorde i påskas. Inte den jag är mest nöjd med, men den enda jag hade hemma.