Lite uppföljning på föregående inlägg…

Ikväll var det dags för den månatliga te-buffén med Kas och Majsan. Vi hade bokat bord. Det visade sig att även bordet brevid var bokat. Av Fjalar och Yes! Så det blev fem tjejer som fnittrade och sörplade te. Många skratt och många förslag på tjejkvällar att genomföra framöver. Ryktet säger att man kan hyra hela badhuset i en grannkommun, det vore väl en perfekt tjejträff? LaserDome är väl som gjort för en tjejträff? För att inte tala om pyjamasparty med massor godis och bra filmer. Närmasti tid ligger dock en pysseldag med CupCakesbakande, på lördag. Nom nom nom!

Efter avslutat fikande skulle jag o Kas göra sällskap en bit innan jag gick till min bil. Vi blev stående i ett blåsigt gathörn vid Swedbank och snackade i åtminstone 45 minuter. Det var kallt. Men vi bara snagglade på om allt möjligt. Sen gick vi över vägen till övergångstället där vi MÅSTE dela oss. Där stod vi nog tio minuter till. Till slut var det bara FÖR kallt och vi ska ju ändå träffas på lördag igen… Så jag kom hem sent om sider ändå.

Det är så himla skönt att ha sådana vänner. De där man kan stå o snacka med hur länge som helst, även om man vet man snart ska ses igen. Då man inte tänker på att det är en väldigt kall vårkväll (4 grader enligt bilens mätare) och att det blåser småspik. Kas och Majsan är båda två sånna här vänner som jag vet jag skulle kunna ringa mitt i natten om jag behöver. Och de vet att de kan ringa mig (hoppas jag) och jag ställer upp. Tillsammans med Fjalar är de mina närmaste vänner. Det är bara synd o skam att jag ska vara så dålig på att visa dem den uppskattning de förtjänar!