Idag har vi åkt pulka!
Det finns finfina pulkabackar där svärisarna bor, så vi lastade pulkor o ungar i makens Rover75 för ett pulkarace. Det var sååå roligt! Det visade sig att lillskruttans gröna pulka, som är ny för i vinter, var rena rama racer-pulkan. Stor-stumpan har en lila pulka som varit med några år, och som dragits på grus mer eller mindre utan snö. Den var lite mer repig och inte lika snabb. Men snabb nog att Y.T inte hann styra utan körde i diket. Maken testade stjärtlapp, och rullade runt några varv. Det är inte så lätt som man vill minnas det! Vi avslutade med ett race, mor vs far. Jag hade racerpulkan, maken den mer erfarna pulkan. Han fick en bättre start, men jag lyckades passera. Fast sen styrde jag illa igen, o medan jag var nästan ner i diket åkte han förbi igen, och vann därför. Vinnarskallen fick sig en knäck
Farmor fotade och filmade, men jag har inte fått de bilderna ännu. Det kommer därför pulkakort senare, förhoppningsvis i veckan.

Gårdagens pyssel med hjärtgardin blev klart i morse. Dock var det svårt att få till nån bra bild. Jag hoppas den här funkar.

gardinenVi är mycket nöjda med gardinen iallafall, och planerar att göra en påskgardin till köket. Ska göra figurer i cernitlera att trä på banden då. Var får man tag i pepparkaksmått, eller liknande, med påskmotiv?

Sen kan man ju fråga sig hur bra det var att ge sig ut på pulkarace med influensa i kroppen. Just nu mår jag som jag förtjänar, men jag hoppas orka jobba imorgon. Och vad gör man inte för att ens barn ska få åka pulka när det väl är vinter?