Sovtofflor

Ja, det kan tyckas vara elakt att inte älskade maken tog första platsen. Men, det finns något som är bättre i sängen, för just mig. Det är mina sovtofflor! Egentligen en enkel sak, ett par sockar sydda av ett täcke. (Jag struntar i om det är dun eller syntetfoder. Är det dun är nog fågelkräken döda vid det här laget och jag har mina tofflor med gott samvete.) Vad är det då som gör dessa tofflor så fantastiska? Jo, de är VARMA! Jag har kalla fötter, och fryser nästan alltid om fötterna. Blir jag genomkall om fötterna får jag värk i benhinnorna i smalbenen. Och fryser jag om fossarna kan jag inte sova! Jag sover alltså gärna i tält sommartid, med bara ett linne på mig, och så sockar det klart. Jag borde ta med sovtofflorna även då.
Men, säger någon, kan du inte värma fötterna på äkta maken då? Tja, jag har försökt. Men han brukar få nog o dra undan sina ben långt innan mina fötter är varma nog. Att linda in fötterna i täcket går, men är inte optimalt, det brukar trassla upp sig. En stor varm hund i sängen, att trycka in fötterna under, var bra, men dels är vovven inte kvar, dels var det inte alltid hon låg på rätt ställe eller låg still. Så sovtofflor är det absolut bästa jag kan ha i sängen.
sovtofflor1