Jisses vad det var svårt att hinna med att blogga då! Hur gör folk? Skriver på jobbet? Eller har inget att göra hemma?
Lite snabbrapportering iallafall:

* Nya jobbet är en höjdare
Jag trivs jättebra och känner att jag kommer kunna göra bra ifrån mig. Macar är konstiga och mitt muskelminne får spunk på att inte tangenterna sitter där de ska, men jag lär mig så sakteliga. Jag har fortfarande inte lärt mig vad folk heter, men börjar få lite respekt från kollegorna.

* Tuesday teaparty rekommenderas
Jag besökte en lokal krog ihop med Kas och Majsan i tisdags. Te-buffé, fast bara en sorts te. Men, det fanns tilltugg! Toast, scones, tre sorters marmelad, lemon curd, brieost, smakstark ost, ”vanlig” ost. Plus kakor, kolabröd som var enormt stora och helt perfekta, mjuk pepparkaka, hallongrottor mm. Och nån sorts små snittar med räk-klegg på, jättegott! Tre timmar tjejsnack med massa te o tilltugg och jag var fulladdad av positiv energi!

Garnet har kommit
Garnet jag beställde ihop med Kas har kommit, och drygt hälften av mitt är uppstickat redan. Blev en bred, lång och otroligt mjuk halsduk. Började sticka direkt i måndags, gjorde mer än hälften på stickcafét i bygdegården igår, och gjorde klart den idag.

Gästvecka
Jag har äran att få leka DJ hos valrossen! Han skrev ”Förresten, innan du börjar en ny blogg vill jag ha en vecka ifrån dig med de fem låtar som definierar din musiksmak & varför. DO IT!” och jag fann det för bäst att lyda. :)

Skitig bil
Min älskade bil är nu så skitig att det är skamligt. Jag ämnar ta den genom en automagisk biltvätt, fastän jag vet att det är jättedumt och elakt och att man gör inte så med en Jaguar. Det är inte bättre att den är så skitig att jag inte ser ut genom sidorutorna ens. Saltet är elakt! Och nej, jag hinner inte lägga en timme i en GDS-hall och komma ut lika fattig men genomblöt. Jag är inte bra på att tvätta bilen, jag är långsam och slarvig och blöter ner mig själv. Nu får det bli borstfri tvätt på vägen hem imorrn!