Det är inte bara jag som lessnat på vintern nu redan. Radions P3 står på min sida, och spelar riktig gammal klassisk blipblop för att locka fram solen. Inget är så mycket sol och snösmältning som synth! I fredags spelades ”Don’t you want me” med Human Leauge när jag åkte hem. Jag vred upp volymen rejält. Idag spelades ”Just can’t get enough” med Depeche Mode när jag just tagit mig över berget på hemväg. Ett snabbt vridande på volymknappen och sen fladdrade byxbenen i takt av trycket från högtalarna. Enda nackdelen är att högerfoten blir så tung… Som tur var inga fartkontroller idag heller.

Nu när julpyntet är (eller iaf borde vara) utkastat tycker jag det kan bli vår med en gång! Jag har lessnat på mörker och ruttnat på kylan. För att inte tala om saltade vägar och våta vägbanor. Vår! NU!