Fredag:

Helt slut när jag kom från jobbet, klappade ihop på sängen en stund, medan familjen fixade kvällsmat. Efter maten beställde jag garn till mig o Kas, på ebay. Med frakt från Tyskland landade priset på knappt 36:-/nystanet, i garnbutiken kostar det 50:-/nystanet. Fynd! När trollungarna var i säng kollade vi på en film, Johnny and the bomb, baserad på Sir Pterrys bok med samma namn, samt provsmakade en Mackmyra. Helt okej whisky, jag tycker den luktar riktigt smarrigt! Smaken håller inte riktigt vad lukten lovar, men vem vet, med lite träning så kanske den kommer sig.

Lördag:

Stortrollet kom in o ville sova hos mig rätt tidigt. Vaknade fram på morron av att jag inte kunde röra mig, var inträngd mellan EVK och stortrollet. När lilltrollet kom tassande var det dock slut på friden. Lyckades tillslut övertyga henne om att det gick an att ligga mellan mamma o pappa. Fick somna om när trollungarna valde att gå upp och leka istället.
Efter en sen frukost slöade vi nån timme innan vi åkte till Hawk med familj. T (som i Trekkie) var också där med sin son, så det blev ganska stojigt. Fem busungar mellan två och sex år, det låter en del. Mycket smarrigt godis och underbar middag. Hawk hade fixat en hjortstek, och stämmer det att det var första försöket med stek, så vill jag verkligen vara med när han fått öva mer! Enormt gott. Flera timmar och en kvällsmat senare åkte vi hem. Trollen somnade i bilen, såklart. Själv fastnade jag i en bok, Songmaster av Orson Scott Card, som jag inte kunde släppa förrens den var slut.

Söndag:

Ungarna osams om vem som skulle få ligga brevid mamma igen. Stortrollet surade över att hon behövde ligga i mitten. Låg och pratade länge om allt möjligt. Det började med varför trollungarna inte får gå på kyrkans barntimmar och ledde till en diskussion om varför olika språk har olika ord för djur. Vetgiriga ungar, jag måste läsa på lite etymologi igen. Sen frukost igen, sen lite pysslande. Kom inte så långt med mitt stickande eftersom storbusan ville ha hjälp med sin stickring. Hon hade klippt av för korta garnändar och tappat massa maskor. Fick ta upp flera varv för att få ordning på det, sen fick jag såklart sticka tillbaka det igen åt henne. Snabb lunch och iväg till julgransplundring i bygdegår’n. Hawk med familj var också där, samt massor andra barn från dagis. Full kalabalik, såklart. Dans runt granen, fika, fiskdamm, lotteri (trollen vann en bok), tomtebesök och godispåse. Stor succé, men det klart trollen måste bli osams om sina små presenter efteråt. Fish’n’chips med riktig maltvinäger till middag/kvällsmat. Familjens favvomat. Avslutade kvällen med att somna i badkaret, vaknade av att det var kallt o hade ont i nacken.

På det stora hela en ganska vanlig helg, vi fick inte mycket gjort men hade trevligt.